Edukira joan
Mostrar/ocultar menú principal de navegación [eu]

Lasarte

Habiaratutako portletak
Aktualitatea
Atzealdea

Treba Gurasoak: Gurasoak hezkuntza-gaitasunetan trebatuz, haurren eta nerabeen bizi-kalitatea eta aukerak hobetzea du helburu

Laugarren eta azkeneko saioa “Arauak eta mugak familian”. Hitzaldia Donna Apellanizen eskutik izango da, maiatzaren 18an arratsaldeko 18:00etan Oriarte institutoan (Landaberriren eraikinean).

2022·05·16

Gipuzkoako Foru Aldundiko Gazteria Zuzendaritzaren prestakuntza-ekimena da, Lasarte-Oriako Udalarekin lankidetzan eta non herriko ikastetxeetako gurasoen hiru elkarteek parte hartzen duten. Gurasoak hezkuntza-gaitasunetan trebatuz, haurren eta nerabeen bizi-kalitatea eta aukerak hobetzea du helburu. Tresna arina eta eraginkorra izan nahi du, hainbat eragileren lankidetzaren bidez, guraso izateari dagokion ezagutza lurralde osoan transmititzeko. Hazieraren eremu hori hain aldakorra izanik, gainera, bizia eta malgua izan nahi du, unean uneko errealitatera eta eskaerara egokitu ahal izateko. Haur eta nerabeen heziketa-prozesuan, guraso guztiek behar dute momenturen batean laguntza, guraso bezala dituzten funtzioak era egokian garatzeko. Laguntza edo sostengu horrek, ordea, ez du izan behar konpontzailea edo terapeutikoa bakarrik; aitzitik, helburu prebentiboa izan behar du, eta familiako kide guztien garapena sustatu.

Gurasotasuna gauzatzeko modua nabarmen aldatu da gure gizartean. Beste arlo askotan gertatutakoarekin batera (familia-forma ezberdinak, genero-rolen aldaketa, kultura-aniztasuna...), hemen ere kontzeptu-aldaketa bat egon da. Izan ere, seme-alaben aldetik obedientzia eta diziplina lortzen oinarrituta zegoen guraso-autoritatearen ordez, konplexuagoa den eta lan gehiago eskatzen duen kontzeptu bat gailentzen ari da: gurasotasun arduratsuaren edo gurasoen erantzukizunaren kontzeptua, hain zuzen ere.

Horren arabera, gakoa jada ez da gurasoek seme-alaben obedientzia lortzeko autoritateaz baliatzea, aginte hori arduraz erabiltzea baizik; hau da, seme-alaben eskubideak zaindu daitezen erantzukizunez jokatzea, baina gurasoenak kaltetu gabe. Horrek barnean hartzen ditu haurrak eta nerabeak beren sozializazio-prozesuan parte hartzera bultzatzea, beren gaitasun kritikoak sustatzea eta, aldi berean, pixkanaka, beren autonomia eta herritartasun aktiboa sustatzea.

Gauzak horrela, gaur egungo aitei eta amei gurasotasun positiboaren ikuspegiak lagundu diezaieke beren seme-alaben heziketako eta hezierako jardunean.

Gakoa ez da gurasoek beren seme-alaben obedientzia lortzeko autoritateaz baliatzea, baizik eta aginte hori arretaz betetzea; hau da, arduraz jokatzea seme-alaben eskubideak babesteko, baina gurasoen eskubideak urratu gabe. Horren barruan sartzen da haurrek eta nerabeek sozializazio-prozesuan parte har dezaten bultzatzea, haien gaitasun kritikoak sustatzea eta, aldi berean, haien autonomia pixkanaka sustatzea eta herritartasun aktiboa gauzatzea.

Zehazki, sentsibilizaziorako eta hausnarketarako lau hitzaldi izango ditugu. Inspiratzaile eta motibazio-iturri izan nahi dute hurrengo urratsak emateko. Seme-alabekin jarduteko moduari buruzko gako txikiak eskainiko dira (saioak ordu eta erdikoak izango dira).

ARAUAK ETA MUGAK FAMILIAN. NOLA EZARRI ERA ASERTIBO BATEAN.

Helburu orokorra:

Hitzaldi honen bitartez, familian harreman orekatua, osasungarria eta onuragarria izateko zer behar den ikusiko da, hori garatzeko beharrezkoak diren arauak eta mugak nola jarri landuz.

Helburuak:

  • Familia-hezkuntzaren eredu ezberdinak ezagutzea.
  • Familia-hezkuntzaren eredu ezberdinen ondorioak ikustea.
  • Familia-giro ona izateko modua lantzea.
  • Familian arauak eta mugak izatearen beharra jakitea.
  • Familiako arauak era asertiboan jartzearen onurak ikustea.
  • Familian arauak era asertiboan jartzeko tresnak ezagutzea.
  • Landuko diren edukiak eta gaitasunak
  • Familia-hezkuntzaren eredu ezberdinen ezagupena.
  • Familia-hezkuntzaren eredu ezberdiak erabiltzearen ondorioak.
  • Zer dira mugak?
  • Zertarako balio dute mugek?
  • Mugak era asertiboan jartzearen onurak.
  • Mugak era asertiboan jartzeko tresnak.
  • Arauen beharra familian.
  • Arauak era asertibo batean jartzeko modua.
  • Zer izan behar dugu kontuan arauak eta mugak jartzeko orduan?
  • Metodologia
  • Hau guztia lantzeko metodologia dinamikoa erabiliko da (teoriko-praktikoa).
  • Teorian oinarrituta, kasu praktikoak landuko dira.
  • Familia-hezkuntzaren eredu ezberdinak ezagutzeko kasu praktikoak azalduko dira.