Edukira joan
Mostrar/ocultar menú principal de navegación [eu]

Lasarte

Habiaratutako portletak
Aktualitatea
Atzealdea

Escape Game gaztelekuan DBHko 3. eta 4. mailako gazteentzat

Agustin Valdivia alkateak, Txus Alonso Gazteria eta Festetako zinegotziak eta Quantum Escape Room ordezkatuz Alex Zubizarretak datorren azaroaren 26an Gaztelekuan egingo den ekitaldia aurkeztu zuten

2021·11·12

Gaztelekuko jarduera berritzaile hori DBHko 3. eta 4. mailan dauden nerabeei zuzenduta dago, eta, beraz, aisialdi alternatiboa eskaintzea da asmoa.

Escape Room prestatutako leku batean garatzen da, eta espazioa elementu eta mekanismo batzuekin itxita dago, eta horri esker, historia modu jakin batera sortzen da. Escape Game, aldiz, antzeko ihes-joko bat da egiaz, hainbat igarkizun ebaztean datzana, baina bezeroaren eskarira egokituta dago, kasu honetan Lasarte-Oriako Udalaren eskarira. Horrela, udalerriaren historiarekin zerikusia duten hainbat asmakizun ebaztean datzan jarduera bat sortu da.

Istorioaren abiapuntua Miguel de Okendo Brigiden Komentuaren sortzailea da. Miguel de Okendo Espainiako armadan egon zen, eta Portugalen gerra batean izandako istripu bat zela-eta bizia salbatzeko otoitz egin zuen. Bizia salbatzea lortzen bazuen, komentu bat sortuko zuen Konsuelo Ama Birjinaren irudi bat gordetzeko, Brasildik ekarritako alabastrozko irudi polikromatu bat, zehazki. Eta horrela sortu zuen Brigiden Komentua.

Egiazko historia hori oinarri hartuta, duela gutxi udaletxean, udaletxe berrian, komentuaren inguruan, egin den obra berri batekin pixka bat lotuta dagoen asmatutako istorio batekin uztartzen da.

Asmakeria horren arabera, lan horietan XVII. mendeko hainbat kutxa agertu dira, Migel Okendorenak izan zitezkeenak, eta uste da kutxa horietan Brasildik Ama Birjinarekin batera ekarritako urrezko txanpon eta altxor batzuk egon zitezkeela.

Istorio horren bidez, parte-hartzaileak jokoan sartu nahi dira, eta aditzera eman nahi zaie altxorrak egon daitezkeela barruan, eta asmakizun batzuk ebatzi behar dituztela, giltzarrapoak edo mekanismoak irekitzen joateko.

“Istorioa Lasarte-Orian dago oinarrituta, eta, asmakizunak ebazteko, herriko hainbat gauza ezagutu beharko dituzte, hala nola eraikin historikoak, fauna eta eremuak, beren bizilekuko gauzak ongi ikas ditzaten. Historia eta tokiko ezagutza txertatzea da helburua, eta horrez gainera, matematikako problema asko izango dituzte, baina ebazten jakingo dute. Adibidez, elementu batek zer balio duen jakitean baina gainerakoen balioa ez jakitean, ekuazioak egin beharko dituzte, baina jolasten ari direnez, ez dira konturatuko matematika egiten ari direla. Beren artean, taldean lan eginez jardungo dute” Zubizarretak zioenez.

Azkenean, helburua euren artean lehiatzea da, asmakizun guztiak ebazten dituen lehen taldea izango baita irabazlea. Hala ere, parte-hartzaile guztiek saria izango dute.

Irabazle bakoitzak SmartBox bat eramango du. 2. eta 3. taldeko kideek 15 eta 10 euroko bonu trukagarriak eramango dituzte, nahi dutenarekin trukatu ahal izateko.

Izen-ematea zabalik dago, eta, horretarako, QR kodearen bidez sartu behar da webgunean, bertan baitago izena emateko informazio guztia.

Izena emateko hurrenkeraren arabera onartuko dira ekipoak, kronologikoki, eta 6 taldek baino gehiagok ematen badute izena, gainerakoak erreserba-zerrenda batean jasoko dira.

Ekitaldia hondoko musikaz girotuta egongo da, istorioaren girotze gisa, eta guardia batzuk ere egongo dira, jarduera pixka bat zaintzeko, tranparik egin ez dadin edo kutxa bat irekitzeko indarra erabil ez dadin, besteak beste.

Bestalde, historian Brasildik ekarritako urrezko txanponak aipatzen direnez, talde bakoitzak urrezko txanponen poltsa bat izango du. Txanpon horiek pistak erosteko erabili ahal izango dituzte, eta, beraz, estrategia gisa ere funtzionatuko dute, noiz erabili jakiteko, mugatuak baitira.

Game ihesaldi hau azaroaren 26an, ostirala, izango da bi txandatan, bata 17: 00etan eta bestea 19:00etan.

Jardueraren kostu osoa 1.620 eurokoa izan da, baina guztiz doakoa izango da bertan parte hartzen dutenentzat.

Web edukia bistaratu

COVID-19 mapa. LASARTE-ORIA

Legenda
  Azken 14 egunetako kasuak 100.000 biztanleko
400 kasu edo gehiago
300 eta 399 kasu artean
60 eta 299 kasu artean
60 kasu edo gutxiago
Eraginik gabe edo 5.000 biztanle baino gutxiago udalerrian
 

 

*Datuen jatorria: OpenData Euskadi

**14 eguneko tasa 100.000 biztanleko. Tasak kalkulatzeko EUSTATen Biztanleen Udal-Erroldaren Estatistikan 2020ko urtarrilaren 1erako argitaratutako biztanleria hartzen da.