Edukira joan
Mostrar/ocultar menú principal de navegación [eu]

Lasarte

Habiaratutako portletak
Prozesu partehartzaileak

Hiri-Mugikortasun Jasangarrirako Plana

Udalak Hiri-Mugikortasun Jasangarrirako Plana aurkeztu du. Diagnostikoaren lehen fasean dago orain, eta tresna efikaza izango da udalerriko mugikortasunean patroi berri bat lortzeko.

30·04·2021


Ekimenaren prozesua

HERRITARREN PARTEHARTZEA

30/04/2021

Gaur egungo fasea

PROPOSAMENEN ANALISIA

Gaur egungo fasea

ONDORIOAK ETA EMAITZAK

Gaur egungo fasea

Dokumentu erlazionatuak

Udalak Hiri-Mugikortasun Jasangarrirako Plana (HMJP) egiteko prozesua aurkezten du. Lehenik eta behin, egungo egoeraren diagnostikoa egingo da, eta gero partaidetza-prozesu bat irekiko da maiatzaren 14ra arte.

Diagnostikoaren lehen fasean dago orain, eta tresna efikaza izango da udalerriko mugikortasunean patroi berri bat lortzeko.

Fase honek elkarte-sarearen eta herritarren partaidetzarekin kontatu behar du, eta, beraz, bihar apirilaren 30etik maiatzaren 14ra bitartean, herritarrek Lasarte-Oriako mugikortasunaz duten pertzepzioari buruzko galdetegi bat betez parte hartu ahalko dute. Horrez gain, galdetegi bat bidaliko zaie herriko elkarte guztiei, udalerriko mugikortasunaren diagnostikoan parte izan daitezen.

Galdetegia hainbat modutan bete eta entrega daiteke:

Informazio guztiarekin, plana idatzi duen lantaldeak hiri-mugikortasun jasangarrirako behin-behineko plan bat aurkeztu behar du. Herritarrei plan horren berri emango zaie, eta, era berean, beste partaidetza-prozesu bat izango du, behin betiko plana idazteko.

Hiri-Mugikortasun Jasangarrirako Planaren

Hirietako gaur egungo mugikortasun-ohituren ezaugarria automobil pribatuaren erabilera handia eta harekiko dependentzia da, espazioaren eta energiaren kontsumo handi bat eraginez, eta horrek inpaktu negatiboa du ingurumenean eta hiri-kalitatean.

Lasarte-Orian hiri-hedapenak handitu egin ditu lurzoruaren erabilera nagusien arteko distantziak (etxebizitza, lana, merkataritza, zerbitzu publikoak), erabilera bakarrera bideratutako hiri-estrukturen mesedetan, lurraldearen zatiketa eta automobil partikularrarekiko dependentzia areagotuz herritarren beharrak asetzeko.

Udalak hainbat neurri ezarri ditu oinezkoen mugikortasunaren gainean —oinezko ibilbideak gaituz—, bizikleten mugikortasunaren gainean —bidegorriak ezarriz— eta garraio publikoaren gainean —hiribusa martxan jarriz—, eta irisgarritasun-plana garatu du, pertsonen mugikortasuna errazteko.

Hiri-mugikortasunaren jasangarritasunerako helburuak lortzeko, eta emisio gutxiko eta energia-kontsumo txikiagoko eredu baterantz aurrera egiteko, beharrezkoa da, gainera, mugikortasunaren gaur egungo joera aldatzea, banakako garraioa murrizteari lehentasuna emanez, sistema kolektiboen eta motorrik gabeko beste garraio-modu batzuen mesedetan, eta hazkunde ekonomikoa, gizarte-kohesioa, bide-segurtasuna eta ingurumenaren defentsa bateragarri egiten dituztenak garatuz, horrela herritarrei bizi-kalitate hobea bermatuz. Horrek, baina, beharrezkoa egiten du herritar guztien kontzientziazioa eta inplikazioa.

Lasarte-Oriako mugikortasunaren planifikazioaren printzipio nagusiak irisgarritasuna hobetzea eta garraioaren eragin negatiboak minimizatzea izango dira:

  • Ekoizpen-sistemaren lehiakortasuna hobetzeko garraio-eredu eraginkorrago bat eratuz.
  • Gizarte-integrazioa handituz, irisgarritasun unibertsalagoa emanez.
  • Herritarren bizi-kalitatea hobetuz.
  • Herritarren osasun-baldintzak arriskuan jarri gabe.
  • Desplazamenduetan segurtasun handiagoa emanez.
  • Mugikortasun-eredu iraunkorragoak ezarriz.

Bestalde, hainbat azterlanek erakusten dute emakumeen eta gizonen artean desberdintasunak daudela garraioko eta mugikortasuneko sistemen irismenari eta erabilerari dagokienez. Horrela, beharrezkoa gertatzen da generoaren ikuspegia txertatzea udalerriko garraioko eta mugikortasuneko sistemen diseinuan eta plangintzan.

Horregatik guztiagatik, hiri-mugikortasun jasangarrirako plan bat egitea tresna eraginkorra da udalerriko mugikortasunean eredu berri bat lortzeko, lehendik dauden plangintzako praktikak eta partaidetzaren eta ebaluazioaren printzipioak integratuz.

Plana prestatzeko faseak

Plana egiteko prozesu teknikoak hiru fase ditu:

I. FASEA: Analisia eta diagnosia

  1. Informazio-bilketa. Landa-lanaren definizioa eta gauzatzea.
  2. Dagoen eskaintzaren eta prestakuntzaren eskariaren azterketa.
  3. Mugikortasun-sistemaren karakterizazioa eta / edo modelizazioa
  4. Gaur egungo egoeraren eta etorkizunerako aurreikusitako egoeraren diagnostiko partizipatiboa: mugikortasun-sistemaren indarguneak eta ahulguneak.

I. fasean, egungo egoeraren azterketa diagnostikoan, gaur egun, garraio moduaren araberako mugikortasunaren eskaintza eta eskaerari buruzko datuak biltzen ari dira.

II. FASEA: Ekintza-Plana

  1. Jarduera-proposamenak, programa eta azken adierazleak

Ekintza-Planak helburu espezifikoak eta proposatutako programa zehatzak garatzeko ildo estrategikoak zehaztuko ditu, eta proposatutako jardueren inbertsioko eta mantentze/ustiapeneko kostua finkatuko ditu, proposamenak onargarriak diren ala ez baloratu ahal izateko.

III. FASEA: Tramitazioa

Dokumentuaren tramitazioa. Tramiteak eta aldaketak.


Erlazionatutako berriak
Ez dago berririk.